NewMediaBrains inspirerende groep samenwerkende mediabedrijven

Anne Marie Hazenberg is de bedenker van het inmiddels al jaren bestaande NewMediaBrains in Rotterdam. Met ruim 15 specialisten vormt het merk een uniek samenspel van veelal zelfstandige ondernemers, die in samenwerking met elkaar opdrachten kunnen uitvoeren van ongekende omvang en inhoud.

• LUIT.nl maakt al enige jaren deel uit van het NewMediaBrains team
• Kennisgebieden o.a.: print, web, mobiel, 3D, video, games, fotografie, ontwerp, cross- en social media

teamnmb

Alle specialismen zijn aan boord, zowel strategisch als operationeel. Om de samenwerking werkbaar te houden is een gedragscode van het businessmodel met elkaar afgesproken om zowel NewMediaBrains als facilitaire organisatie in stand te houden als de inkomsten van de specialisten te kunnen garanderen. De groep voert opdrachten uit voor vele tientallen grote en kleine opdrachtgevers. De focus ligt op MKB, maar initiatiefnemer Anne Marie Hazenberg – met veel sales ervaring – gaat ook grote multinationals en overheden niet uit de weg.

nmblogoHet aanbod is zeer divers en omvat zowel consultancy, trainingen/seminars als directe ‘maak’ opdrachten. De focus ligt altijd op het verbeteren van het rendement van elke geïnvesteerde media euro binnen een bedrijf of organisatie. Een duidelijke infographic die onlangs is gemaakt laat op heldere wijze de roadmap zien die bedrijven bij NewMediaBrains kunnen doorlopen om hun mediaplannen vorm mee te kunnen geven. Daardoor is de groei in ‘in-company’ trainingen enorm toegenomen, echter ten koste van de trainingen met open inschrijvingen. Anne Marie: ‘Bedrijven weten zo langzamerhand wel wat social media zijn en is een open training net iets te gemiddeld geworden, terwijl wij juist exclusieve top content aanbieden. Dat kan alleen als je dat heel gericht voor  mensen binnen een bedrijf doet met heel specifieke doelen’.

masterGisteren hield een groot deel van het team hun jaarlijkse ‘denktank’ bijeenkomst, met als doel de roadmap voor het laatste kwartaal 2013 uit te zetten en vooral na te denken over nieuwe producten en diensten voor 2014. ‘De veranderende media markt vraagt continu om bijsturing van ons aanbod’, aldus Hazenberg.

Nieuw is de zogenaamde social media monteur, een puur technische service om social media accounts te optimaliseren. Dus bijvoorbeeld inactieve volgers te ontvolgen, de gereedschappen technisch beter af te stemmen op het bioritme van nieuwsfeiten binnen onder onderneming en daar waar mogelijk geautomatiseerde koppelingen te optimaliseren. Deze functie wordt in vast dienstverband uitgevoerd door Robin Nieuwhof.