LUIT.nl gaat app bouwen voor Golfbaan Spaarnwoude in Velsen Zuid

Na de succesvolle ‘verbouwing’ van de website voor Golfbaan Spaarnwoude eind vorig jaar werd het volgens Hanny van de Sande en Gauke de Vries tijd voor een volgende stap in de inzet van moderne communicatiemiddelen voor alle belanghebbenden.

• ‘Inspelen op actuele gebeurtenissen op de baan’
• Duidelijke meerwaarde ten opzichte van (mobiele) website

hannyvandesande‘Mobiel is overal, dus ook op de golfbaan, maar een dergelijke app moet dan wel praktisch nut hebben, we zitten niet op een kopie van de website te wachten’. Dat was de openingszin die Gauke de Vries uitsprak tijdens het eerste verkennende gesprek over de mogelijke inzet van een app voor één van Europaas grootste golfbanen, gelegen in Velsen Zuid.

app-spraanwoudeDe fantasie over een app resulteerde bij Hanny van de Sande (marketing/communicatie) meteen al in push notifications over actuele weerspatronen. Van de Sande: ‘Het komt meer dan regelmatig voor dat we te maken krijgen met spelers die afbellen, omdat ‘buienradar’ regen constateert of al voorspelt boven ons gebied. Met dezelfde regelmaat is het echter prachtig weer, of regent het in ieder geval niet. Met een actieve signalering kunnen we gebruikers van de app informeren over actuele weersomstandigheden en daarmee voorkomen dat onnodig wordt afgebeld. Maar we zien uiteraard ook mogelijkheden speciale events aan te kondigen, of aanbiedingen in de winkel. Natuurlijk voldoende gedoceerd om te voorkomen dat men deze meldingen in de app gaat uitzetten.’

De bouw van de app wordt nu al gevolgd (op de smartphone via een speciale ‘previewer’), zodat op elk stapje snel ingespeeld kan worden. Van de Sande: ‘Wij vinden het fijn de ontwikkeling van de app live te kunnen volgen. Omdat ook wij onze gedachten nog steeds aan het vormen zijn is een ‘interatieve’ ontwikkeling van de app voor ons de enige optie, domweg omdat wij geen tijd en capaciteit in eigen huis hebben om een compleet ontwerp pasklaar aan een bouwer af te leveren.’

Golfbaan Spaarnwoude verwacht de app begin september te kunnen lanceren, uiteraard met een leuke – nog te ontwikkelen – campagne. De Vries: ‘We willen uiteraard een zo groot mogelijk bereik en dat moeten we via zoveel mogelijk kanalen zien te realiseren, dus zullen naast alle digitale kanalen natuurlijk ook print promotionele artikelen worden ingezet.’