Content Dripping: letterlijk het laten ‘lekken’ van content

De wereld van on-line business modellen voor betaalde content kent een veelheid aan termen. Content Dripping is er één van, welke betekent dat content onder bepaalde condities voor een bepaalde tijd al dan niet beschikbaar wordt gesteld.

• Onderdeel van de op 28 oktober startende training ‘Online Usability’ (Hogeschool Utrecht) door Eddy Boeve en ondergetekende

In combinatie met zogenaamde ‘landingpagina’s’ en ‘membership’ modules kunnen de meest fantastische ‘conversie-testjes’ worden gedaan voor verschillende vormen van campagnes binnen een website. Natuurlijk is techniek belangrijk om het geheel te kunnen laten werken, maar het gaat vooral om de content visie, die achter een campagne zit en waarop dus condities en metingen dienen te worden bepaald.

wordpress-landing-pagesContent Dripping kan ook worden toegepast binnen trainingen. Je verkoopt de inhoud als het ware ‘getrapt’, doordat je een stukje van de volgende les ‘lekt’ om de aandacht vast te houden. Op die manier blijft een cursist langer betrokken en is de kans op ‘geld terug vragen’ voor een hele training (die dan ineens om wat voor argumenten dan ook tegen zou vallen) stukken minder. Uiteraard is het toepassen van dergelijke stukjes techniek rechtstreeks verbonden met het businessmodel achter de content. het vereist dus een goede voorbereiding vooraf.

s2memberVoor commerciële toepassingen biedt de combinatie van content dripping met A/B testing door middel van een zogenaamde landingspagina plugin (zoals WordPress Landing Pages) een ongekende hoeveelheid mogelijkheden om bijvoorbeeld de conversie van advertenties te testen.

Met de S2Member Pro plugin kan content dripping worden toegepast binnen zogenaamde ‘leden- of abonneewebsites’. Binnen een pagina of bericht kunnen dan condities worden ingegeven (door middel van shortcodes) op basis waarvan bepaalde leden of abonnees toegang kunnen krijgen tot één of meerdere onderdelen van de content voor bijvoorbeeld een bepaalde tijd.

Aan de HU/CCJ training ‘online usability‘ deelnemen? We hebben nog een paar plaatsen beschikbaar