Crossmediale content komt uit ‘conventionele’ hoek…..

9 maart 2007

‘Weekend stelling’ Het web is ‘slechts’ de lijm van de bestaande mediakanalen. ‘Professionele’ content wordt gemaakt binnen enerzijds uitgevers van kranten en (vak)tijdschriften en anderzijds de radio- en televisie wereld. De consument/producent vult aan met ‘amateur’ content en gebruikt daar vooral het web voor. Door juist die massale aanwezigheid van de consument/producent op het web,…

Lees verder....

Crossmediale content komt uit ‘conventionele’ hoek…..

9 maart 2007

‘Weekend stelling’ Het web is ‘slechts’ de lijm van de bestaande mediakanalen. ‘Professionele’ content wordt gemaakt binnen enerzijds uitgevers van kranten en (vak)tijdschriften en anderzijds de radio- en televisie wereld. De consument/producent vult aan met ‘amateur’ content en gebruikt daar vooral het web voor. Door juist die massale aanwezigheid van de consument/producent op het web,…

Lees verder....

BSA wordt vriendelijker

2 maart 2007

De Business Software Alliance wordt door veel bedrijven ervaren als zeer bedreigend en vooral als ongewenste bezoekers. Een paar jaar geleden deed de ‘software politie’ ook ‘invallen’ in de grafische sector. Een nieuwe campagne is in voorbereiding.

Lees verder....

Tjeerd Hoek beetje kinderachtig in gesprek met DZone

1 maart 2007

Tjeerd Hoek, de Nederlander die voor Microsoft de user interface van Windows Vista ontwierp, was enige tijd geleden in ons land en sprak met Hans Frederiks van DZone. Ik ken Hans als een echte Mac gebruiker, dus was heel benieuwd naar zijn gesprek met een Windows aanhanger, die zelf verantwoordelijk was voor de look &…

Lees verder....

Ab Talmon van Talmon Communicatie: ‘Voor mij is grafimedia reuze spannend.’

28 februari 2007

Met deze openingszin is de toon gezet voor een druk en inspirerend gesprek met directeur/eigenaar Ab Talmon van Talmon Communicatie, die er meteen aan toevoegt dat papier voor hem het nieuwe medium is binnen de betekenis van de term crossmedia. Ab Talmon begon zijn bedrijf als uitvloeisel van een aanvankelijke hobby. Zijn belangstelling werd gewekt…

Lees verder....

The Impact of Digitalization

28 februari 2007

KPMG heeft een internationaal onderzoek gehouden onder 3000 consumenten in leeftijd variërend van 18 jaar tot 65+. Het onderzoek heeft plaatsgevonden in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje en Nederland. In de publicatie wordt beschreven hoe verschillende generaties over de wereld gebruik maken van nieuwe media en technologie voor bijvoorbeeld het lezen van nieuws, het…

Lees verder....

Onrustig…..

24 februari 2007

Vorige week begon ik met de derde editie van de leergang Crossmedia voor Stivako, een van oorsprong op de grafische branche gericht opleidingsinstituut. Uit de eerste twee leergangen hebben we uit de evaluatie geleerd dat de studenten vooral aan het begin van de studie behoefte haden aan een ‘media overzicht’. Wat is er gaande, wie…

Lees verder....

Gaat Google Microsoft te lijf?

22 februari 2007

Google gaat gestaag, maar soms bijna ongemerkt, Microsoft te lijf. Vandaag introduceerde het bedrijf ‘Google Apps Premier’, een verzameling on-line applicaties, die het in grote delen opneemt tegen Office en Office look-alikes. Gmail, GoogleTalk, Google Calendar, Doc & Spreadsheets, Page Creator en Start Page zijn on-line applicaties, die vooral zijn ongericht op ‘on-line delen’. Wat…

Lees verder....

7 mei: MediaPlaza Masterclass Crossmedia door Indira Reynaert, Peter Luit en Bram Alkema

22 februari 2007

Aan de slag met crossmedia
Aan de hand van een theoretische basis van het huidige nieuwe medialandschap, brainstormsessie en projectsimulatie wordt er kennis gemaakt met de vele facetten van crossmedia format-ontwikkeling. Tijdens de theoretische ochtendsessie wordt er onder meer ingegaan op internet trends als weblogs en moblogs, rss, Qport, Podcasting en interactieve virals. Verder wordt er stil gestaan bij de nieuwe mogelijkheden van mobiele devices en games. In de workshop zullen verschillende crossmedia formats besproken worden welke zijn ontwikkeld door – de generatie crossmediale denkers – studenten van de Universiteit Utrecht en de Kunstacademie.

Lees verder....

Crossmedia Monitor 2006

22 februari 2007

iMMovator Cross Media Network, de Hogeschool INHOLLAND en TNO Innovatie en Ruimte hebben in 2006 uitvoerig onderzoek gedaan naar de aard en omvang van trends en ontwikkelingen in ICT en creatieve industrie. Dit onderzoek werd mogelijk gemaakt door financiële ondersteuning van het Projectbureau Regionaal Economisch Stimuleringsprogramma Gooi- en Vechtstreek, de Stichting Innovatie Alliantie en de…

Lees verder....