WordPress 4.9 waarschijnlijk laatste versie met ‘gewone’ TinyMCE editor

14 oktober 2017

De eindgebruiker van een gemiddelde WordPress website zal met versie 4.9 weinig uiterlijke innovaties zien. Veel ‘leuke dingetjes’ zijn vooral terug te vinden in een aantal widgets, voor audio, video en de eenvoudiger plaatsing van beeld in een tekstwidget. Daarnaast is er wederom veel onder de motorkap gebeurd, zoals een verbeterde beveiliging tegen hackers. Met de komst van 5.0 wordt een nieuw tijdperk ingeluid.

Lees verder....

Voorbereidingen website vaak onderschat

7 augustus 2017

Verreweg de meeste websites zijn opgebouwd uit een reeks ‘losse’ pagina’s en bij een website met regelmatige nieuwsberichten een blog tijdlijn. Natuurlijk is dat makkelijk te begrijpen, ook voor de eindgebruiker. Maar deze structuur is doorgaans niet effectief voor zoekmachines en is – veelal pas achteraf bekeken – relatief duur in onderhoud. Hoe pak je de voorbereidingen op juiste wijze aan?

Lees verder....

De techniek achter je website: iets om over na te denken?

4 augustus 2017

Je website zit vol met techniek. De basis is in veel gevallen WordPress. De markt van uitbreidingen (vormgevingstemplates, plugins) is enorm. Op welk gebied neem je zelf de beslissingen en op welke gebieden laat je je adviseren. Wat is onze werkwijze ten behoeve van uw webproject?

Lees verder....

7 bruikbare social media marketing adviezen

5 juli 2017

Social media zijn niet meer weg te denken. Aanvankelijk ooit begonnen als communicatiemiddel tussen mensen, zonder inmenging van ‘instituten’. Maar tegenwoordig heeft het zakelijke belang de overhand en het aantal publicatie- en meetinstrumenten plaatst social media op een belangrijke plek in de gehele crossmediale mix van mediakanalen waarmee u met uw buitenwereld kunt communiceren.

Lees verder....

Uniek voorbeeld van effectief communiceren met uw doelgroep via uw website

3 juli 2017

In de afgelopen blogposts hebben we vooral de noodzaak tot meer effectiviteit aangetoond. Immers uw website moet voor u werken en uw doelgroepen op effectieve wijze zien te bereiken. Dat gaat niet vanzelf. We laten de theorie voor nu even achterwege en nemen u mee in een praktische situatie die ook voor uw bedrijf kan…

Lees verder....
ontwikkelen

Bezoekers willen pagina’s zien met relevantie voor hun samengestelde inhoud

14 juni 2017

U komt op een website en binnen 5 seconden maakt u de beslissing of u verder klikt of naar ‘elders’ gaat. Hoe komt het dat de ene website bezoekers beter vasthoudt en beter omzet genereert dan de andere? Veel van wat u ziet gebeurt in de techniek op de achtergrond.

Lees verder....

Effectief communiceren van vacatures

6 juni 2017

Natuurlijk hebben alle grotere uitzend- en arbeids(bemiddelings)bureaus grote systemen voor de aanmaak, bewerking en toonbaar maken van vacatures op hun websites. Voor een middelgroot bureau op dit gebied ontwikkelden we een gerichte oplossing die zijn effectiviteit dagelijkse bewijst. Lees ook: Grafimedia in cijfers 2008 Voor de vijfde keer is ‘Grafimedia in cijfers’ verschenen. Het boekje…

Lees verder....

Onderhoud net zo belangrijk als aan uw auto

4 mei 2017

Websites worden steeds belangrijker voor uw dagelijkse bedrijfsvoering. In zowel marketing, verkoop, support en dus de algehele communicatie met uw doelgroep(en) speelt uw website de centrale rol van ‘spin in het web’ aan online gereedschappen. Onderhoud is daarbij van groot belang.

Lees verder....
ontwikkelen

Wij helpen uw klanten uw producten en/of diensten te vinden

1 april 2017

U heeft een bedrijfswebsite met een aantal statische pagina’s en misschien wel een reeks artikelen. Kans is groot dat uw website niet hard genoeg voor u werkt. Immers uw producten en diensten kunnen nauwelijks gevonden worden door uw klanten. Dat kan anders.

Lees verder....

Zoeken in een content management systeem

22 maart 2017

Op een ‘gewone’ website met pagina’s en een berichten tijdlijn is zoeken naar inhoud niet zo spannend. Het is zelfs de vraag in welke mate de zoekfunctie nog wel wordt gebruikt op dergelijke websites. Dat wordt anders bij bedrijfswebsite met diensten en/of producten, waarin de klant op zoek gaat naar relevante inhoud, die ertoe doet. Een voorbeeld.

Lees verder....