Spits gaat experimenteren met narrowcasting

22 februari 2007

Spits (onderdeel van de Telegraaf Media Groep) gaat in het zuiden van ons land voorzichtig experimenteren met de mogelijkheden van narrowcasting. Ongeveer 750 streekbussen van Veolia zullen worden voorzien van beeldschermen waarop vooral tekstberichten te lezen zullen zijn, aanvankelijk voorzien van reisinformatie, in mei volgens hoofdzakelijk tekstberichten, gemaakt door een speciale redactie. Later zal video…

Lees verder....

Platform Creatieve Media

22 februari 2007

Gisteren kwam het Platform Creatieve Media van VNO-NCW bijeen. Het platform bestaat uit vertegenwoordigers van het totale medialandschap: het Ministerie van Economische Zaken, BNO, PIBN, CMBO, VEA, XPLOR, VNO-NCW, RTL Nederland, KVGO, NVPI, VPRA, Stichting Filmbelangen en Hogeschool Rotterdam. Doel is het veranderende medialandschap vooral te begrijpen vanuit het media consumptiegedrag van de consument. Het…

Lees verder....

Nieuws uit Barcelona

20 februari 2007

Polymer Vision staat pas twee maanden op eigen benen en toch wist het piepjonge Nederlandse bedrijf …. …de afgelopen week op de 3GSM in Barcelona alle aandacht op te eisen. Het voormalige Philips-bedrijf toonde Readius, een beeldscherm dat als een sushi kan worden opgerold. Op de 3GSM, de grootste beurs in Europa op het vlak…

Lees verder....

JDF en MIS: moeilijk voorspelbare trajecten

19 februari 2007

Het knooppunt van JDF en MIS is niet zonder risico’s. MIS producten zijn weliswaar al heel wat concreter in omvang en functionaliteit te definiëren, een JDF implementatie vanuit dat MIS richting de verschillende productie eenheden in een keten is doorgaans het wat vager.

Lees verder....

KPN voorzichtig van start met Mine

17 februari 2007

Alsof KPN er zelf nog niet zo heel veel vertrouwen in heeft, is in stilte de verkoop van Mine gestart. Een paar weken geleden is Mine te koop bij Primafoon. KPN zegt dat Mine grote potentie heeft, maar wil nog niet voor de zomer dit jaar beginnen met grote campagnes. Waarschijnlijk heeft KPN geleerd van…

Lees verder....

Verenigde Staten: 20% communicatiebudget naar nieuwe media

17 februari 2007

aaf.pngEen onderzoek van de American Advertising Federation onder ruim 1000 bedrijven in de advertentieketen, inclusief opdrachtgevers, heeft becijferd dat ruim 20% van de te besteden media budgetten zal worden gaan besteed aan het experimenteren met nieuwe media.

Lees verder....

Het Nieuwe Uitgeven en Crossmedium

17 februari 2007

Marketingfacts bezocht eergisteren het MediaPlaza congres ‘Het Nieuwe Uitgeven’ Zelf kon ik helaas niet aanwezig zijn, maar Erno Hannink deed uitstekend verslag. Ook kon men deze week CrossMedium bezoeken, een tweedaags congres in Bussum, met als sleutelwoord CROSSMEDIA. Ook daar kon ik helaas niet heen, maar Ronald ter Voert was zo vriendelijk uitgbreid verslag te…

Lees verder....

Top 100 vakbladen 2006

14 februari 2007

In het eerste nummer van het jaar van Media Facts staat traditioneel de top 100 vakbladen. Dit is een ranglijst waarbij op titelniveau een omzet is berekend. Hierbij worden de lezersinkomsten en advertentie-inkomsten bij elkaar geteld. De omzet van de top 100 vakbladen laat over 2006 een sterke stijging van ruim 10% zien van de…

Lees verder....

WAN: krantenmarkt gaat geweldig

14 februari 2007

Met het opsommen van een aantal feiten weerlegt de associatie van uitgevers World Association of Newspapers dat het slecht gaat in de uitgeefmarkt. Uit de World Press Trends: * De mondiale krantenoplage steeg nagenoeg 10 procent in de afgelopen vijf jaar en bijna 2,4 procent in de afgelopen 12 maanden; * Ook in Europa was…

Lees verder....

Google en de ’traditionele’ uitgevers

14 februari 2007

Google heeft de rechtzaak die door 19 uitgevers was aangespannnen in Belgie over het gebruik van artikelen door Google verloren. De uitgevers hadden de zaak aangespannen omdat zij van mening waren dat het auteursrecht op deze wijze geschonden werd. De artikelen, die vaak op de sites van de uitgevers tegen betaling te lezen waren, waren…

Lees verder....