Ziet Philips niets meer in digitaal papier?

12 januari 2007

Philips verkoopt zijn ‘digitaal papier’ bedrijf Polymer Vision aan een Luxemburgse investeerder. Het Eindhovense bedrijf zegt binnenkort het oprolbare schermpje (waarvan digitaal papier de basis vormt) massaal op de markt te willen gaan brengen.

Lees verder....

Juichen de uitgevers bij dalende oplages?

12 januari 2007

Volgens het Haarlems Dagblad is de voorspelde teloorgang van betaalde kranten verder weg dan ooit. In de krant van donderdag 4 januari werd verslag gedaan van verschillende uitspraken die begin januari door verschillende topmensen van uitgeverijen werden gedaan.

Lees verder....

Hoe verkoop je een Spyker of een schoolagenda?

19 december 2006

Volgende maand in het Grafisch Weekblad Reproka zette in 2001 eigen ontwerpbureau op Voor Peter van Breugel is crossmedia een nietszeggende term. Dat zijn klanten bij hem voor meerdere media uitingen komen, lag al verborgen in de historie van het bedrijf Reproka in Amersfoort. Reproka bestaat al 61 jaar en is de afkorting voor ‘Repro…

Lees verder....

Wat gaat in 2007 de toon zetten?

7 december 2006

Zo tegen het einde van het jaar begint de neiging terug- en vooruit te kijken. het afgelopen jaar heeft bol gestaan rondom verschillende inzichten betreffende de term crossmedia. Iedereen is er nu wel langzaam maar zeker van overtuigd dat nieuwe inzichten in advertentie-, business- en communicatiemodellen sturende krachten zijn om vanuit zowel marketing als technologie…

Lees verder....

Mediaprocessen- en kanalen model

4 december 2006

Het is leuk om zo af en toe ‘eigen werk’ tegen te komen op websites van anderen. Zo zag ik onlangs mijn mediaprocessen- en kanalen model op de website van Alex Schreuders. Met Inspiratie is echt een voorbeeld van ‘bureau 2.0’, waarbij crossmedia, communicatie en marketing in nieuwe dimensies worden gecombineerd om doelstellingen van hun…

Lees verder....

PwC: Nederlandse gaming industrie groeit snel

2 december 2006

Nederland kent een krachtige, levendige markt van videospellen, die in de afgelopen vijf jaar jaarlijks toenam met meer dan 10%. Dat blijkt uit de deze week verschenen nieuwe editie van de Entertainment & Media Outlook towards 2010 – Trends in the Netherlands 2006 – 2010. PricewaterhouseCoopers (PwC) verwacht dat de totale Nederlandse markt van videospellen…

Lees verder....

Betaalde kranten klimmen uit dal

28 november 2006

Zoals verwacht klimmen de betaalde kranten na vele jaren van tegenslagen eindelijk weer uit het dal. Snel gaat dat nog niet en ook de groeicijfers zijn beperkt, maar verbetering is in ieder geval in zicht. Dat concluderen onderzoekers van Pricewaterhouse Coopers (PwC) in hun meeste recente media onderzoek. De komende 5 jaar zal het volgens…

Lees verder....

EMERCE praat met Joris van Heukelom

5 november 2006

Joris van Heukelom verruilde zijn directeurs positie bij BNN voor een soortgelijke rol bij KPN als directeur content. In het november nummer van EMERCE praat van Heukelom over adverteerders, media aanbod en content. Een samenvatting. De 37e jarige van Heukelom is van origine een Belg, met een flink portie academische bagage. Via TMF en MTV…

Lees verder....

Spannend in Velsen

3 november 2006

Dit plaatje wil ik jullie niet onthouden, het is soms heel ‘spannend’ in de gemeente waar ik woon: Velsen. Velsen bestaat uit IJmuiden, Driehuis, Santpoort-Noord, Santpoort-Zuid, Velsen-Noord, Velsen-Zuid en Velserbroek, waar ik zelf woon. Dit plaatje is genomen vlak bij de ‘pieren van IJmuiden’, zeg maar de ‘mond’ van het Noordzeekanaal. Samen met mijn vrouw,…

Lees verder....

Ton Vermey: wij zijn een creatief bureau met gevoel voor grafische techniek

3 november 2006

Het aan de rand van de A10 gelegen Meyson Communicatie bestaat al sinds 1938. Dat de letters ‘mey’ ook in de achernaam van Ton voorkomen is puur toeval. Sinds 1986 leidt hij het bureau met zijn eigen achtergrond in grafische technieken. Hij heeft het vak ‘handzetten’ nog geleerd bij drukkerij Siegfried in hartje Amsterdam op…

Lees verder....