Tripoli tabloid Telegraaf

13 mei 2010

De Telegraaf bracht vandaag een extra (tabloid)editie uit, met 16 pagina’s bijna geheel gewijd (want ook het slippertje van Jack de Vries kon nog mooi mee) aan de vliegramp in Tripoli.

Lees verder....

Nieuwe vormen van on-line advertising vergen nieuwe houding van uitgever en adverteerder

13 mei 2010

Marcel Vogels plaatste deze week een zeer lezenswaardig artikel over het rendement vanuit de zichtbaarheid van banners op nieuwspagina’s. In zijn eerste alinea kopte hij meteen al in dat een aaneenschakeling van ‘loopjes’ met aan het einde het merk, te lang duren.

Lees verder....

OpenX prima opensource advertentie management systeem voor MKB omgevingen

12 mei 2010

Ook op het gebied van advertentie management systemen heeft de opensource ontwikkeling zo zijn grip. OpenX is een prima stuk (PHP/SQL) gereedschap voor het besturen en bijhouden van advertentiebewegingen op middelgrote MKB websites.

Lees verder....

Oudere Content Management Systemen integreren lastig met social media gereedschappen

12 mei 2010

Marketing- en communicatie afdelingen van bedrijven en instellingen hebben nogal eens te kampen met gesloten structuren van wat oudere content management systemen, wat een integraal beleid op het gebied van social media in de weg staat.

Lees verder....

Derde editie MediaPark JaarCongres 2010: ‘Oog voor het Scherm’

11 mei 2010

Onder die titel vindt voor de derde keer dit congres onder regie van Immovator plaats in Hilversum. Op 9 juni verwacht de organisatie inmiddels meer dan 1000 deelnemers te mogen begroeten. Wat aanvankelijk 3 jaar geleden aarzelend leek te beginnen is inmiddels uitgegeroeid tot één van de belangrijkste media congressen in ons land.

Lees verder....

Overstapjes tussen uitgevers en omroepwereld komen niet zo heel vaak voor

11 mei 2010

Enige jaren gelden maakte Joris van Heukeom de overstap van BNN naar DAG, het toenmalige fusiebedrijf tussen KPN en PCM. Echt gelukkig is hij daar nooit geweest en maakte later de overstap naar Ilse, het huidige Sanoma Digital. Per 1 juli vertrekt Jan Dijkgraaf van Audax naar PowNed.

Lees verder....

Eerste rapport over gebruikerservaringen iPad

10 mei 2010

Het kon niet uitblijven, uiteraard zou de iPad wel aan één of ander vergaand en/of academisch onderzoek worden onderworpen. Op het eerste gezicht – ik heb het bijna 100 pagina’s ‘dikke’ document nog niet helemaal gelezen – zijn de onderzoekers nogal kristisch. Maar het rapport zou ook gelezen kunnen worden als een gids richting iPad versie 2.

Lees verder....

Vertrek Pieter Broertjes genereert veel on-line herhaling

10 mei 2010

Het is opvallend deze middag, nog geen paar uur na de aankondiging van het vertrek van Pieter Broertjes, resulteert het ‘koekelen’ naar deze man in talloze berichten met dezelfde inhoud: Hij gaat weg bij de Volkskrant.

Lees verder....

Van der Hoeven wil onhaalbare wetgeving op cookies

10 mei 2010

Cookies zijn kleine stukjes ‘registratie’ van hetgeen een bezoeker doet op bezochte websites. Dat kunnen relatief ‘onschuldige’ stukjes tekst zijn, zoals de inhoud van een winkewagentje, een naam/wachtwoord combinatie of een registratie van al dan niet aangeklikte advertenties.

Lees verder....

Publishr – eind mei in print op de deurmat

10 mei 2010

Taeke Kuyvenhoven van Liones heeft het zelf ondervonden: ‘Print moet naar de drukker gebracht worden en de deadline is heilig’. Print kent volgens hem andere regels en vooral een andere dynamiek. Maar eind mei ligt het eerste (gratis) exemplaar bij u op de deurmat, als u dat wilt…..

Lees verder....