De Telegraaf bracht vandaag een extra (tabloid)editie uit, met 16 pagina’s bijna geheel gewijd (want ook het slippertje van Jack de Vries kon nog mooi mee) aan de vliegramp in Tripoli.
Lees verder....Marcel Vogels plaatste deze week een zeer lezenswaardig artikel over het rendement vanuit de zichtbaarheid van banners op nieuwspagina’s. In zijn eerste alinea kopte hij meteen al in dat een aaneenschakeling van ‘loopjes’ met aan het einde het merk, te lang duren.
Lees verder....Ook op het gebied van advertentie management systemen heeft de opensource ontwikkeling zo zijn grip. OpenX is een prima stuk (PHP/SQL) gereedschap voor het besturen en bijhouden van advertentiebewegingen op middelgrote MKB websites.
Lees verder....Onder die titel vindt voor de derde keer dit congres onder regie van Immovator plaats in Hilversum. Op 9 juni verwacht de organisatie inmiddels meer dan 1000 deelnemers te mogen begroeten. Wat aanvankelijk 3 jaar geleden aarzelend leek te beginnen is inmiddels uitgegeroeid tot één van de belangrijkste media congressen in ons land.
Lees verder....Enige jaren gelden maakte Joris van Heukeom de overstap van BNN naar DAG, het toenmalige fusiebedrijf tussen KPN en PCM. Echt gelukkig is hij daar nooit geweest en maakte later de overstap naar Ilse, het huidige Sanoma Digital. Per 1 juli vertrekt Jan Dijkgraaf van Audax naar PowNed.
Lees verder....Het kon niet uitblijven, uiteraard zou de iPad wel aan één of ander vergaand en/of academisch onderzoek worden onderworpen. Op het eerste gezicht – ik heb het bijna 100 pagina’s ‘dikke’ document nog niet helemaal gelezen – zijn de onderzoekers nogal kristisch. Maar het rapport zou ook gelezen kunnen worden als een gids richting iPad versie 2.
Lees verder....Het is opvallend deze middag, nog geen paar uur na de aankondiging van het vertrek van Pieter Broertjes, resulteert het ‘koekelen’ naar deze man in talloze berichten met dezelfde inhoud: Hij gaat weg bij de Volkskrant.
Lees verder....Taeke Kuyvenhoven van Liones heeft het zelf ondervonden: ‘Print moet naar de drukker gebracht worden en de deadline is heilig’. Print kent volgens hem andere regels en vooral een andere dynamiek. Maar eind mei ligt het eerste (gratis) exemplaar bij u op de deurmat, als u dat wilt…..
Lees verder....