Tripoli tabloid Telegraaf

De Telegraaf bracht vandaag een extra (tabloid)editie uit, met 16 pagina’s bijna geheel gewijd (want ook het slippertje van Jack de Vries kon nog mooi mee) aan de vliegramp in Tripoli.

Door Ed Boogaard

telegraaftripolie.jpgBijzonder, want het is in Nederland gewoonte dat op feestdagen als Hemelvaartsdag geen kranten verschijnen. Vreemd ook, want de Telegraaf-website waar de tabloid online is te lezen en te downloaden, brengt natuurlijk meer en actueler nieuws dan de tabloid (waarvan de gedrukte versie uitsluitend via ruim 800 grote pompstations werd verspreid).

Een geslaagde publicitaire stunt dus van De Telegraaf, die toch vooral ook aantoont dat de papieren krant het actuele nieuws beter aan snellere media als radio, televisie en internet kan overlaten?

1 reactie

  1. Henk Gianotten op 13 mei 2010 om 23:39

    Geweldige actie van De Telegraaf. Ik zag dat iemand hem in Den Bosch aan iemand anders liet zien. In La Place was de ramp maar vooral ook die bewuste gratis krant het onderwerp van gesprek. Later in een trendy tent waar museumbezoekers uit het Paleiskwartier een grote keuze aan “kwaliteitskranten” ter beschikking hadden vroeg men om deze speciale Telegraaf. Die er overigens niet was.
    Bij deze beperkte omvang en oplage is de Telegraaf zeer wel in staat tabloid kranten te maken. Op de PDF is technisch wel wat aan te merken maar voor zo’n opmerkelijke uitgave moet je gewoon andere criteria aaleggen.