Het filmpje van Rupert Murdoch heeft links en rechts in het media landschap nogal wat teweeg gebracht. De waarde van ‘breaking news’ is een discussie die velen al achter zich hebben gelaten. Maar waar liggen de grenzen waar je wel of niet voor betaalt?
Lees verder....VIV Magazine is een prachtig voorbeeld van een digitaal magazine op het web. Het voegt net genoeg extra’s toe om niet hinderlijk te zijn. Maar ook Google kijkt naar de conversie van off-line naar on-line magazines. De zoveelste ‘steek in de rug?’ voor de traditionele media bedrijven?
Lees verder....Syntens organiseert samen met MediaPlaza op 8 december het brancheseminar ‘Crossmediaal in 2010’ voor de media- en communicatie industrie. Het seminar richt zich op concrete handvaten rondom strategische keuzes, effectieve klantcontacten, nieuwe verdienmodellen en een passende organisatiestructuur. Door de krimp in traditionele kanalen zijn de uitdagingen voor nieuwe advertentie-, business-, communicatie- en distributiemodellen talrijk. Ze…
Lees verder....Esquire blijft met haar tijdschrift de crossmediale grenzen verleggen. In het laatste kwartaal van vorig jaar bracht de uitgever een beperkt aantal bladen uit met een cover voorzien van digitaal papier, waarbinnen content bewoog. Het project was omvangrijk en kostbaar.
Lees verder....Kijk en luister naar een interview door Sky News met Rupert Murdoch. Zoekende naar nieuwe verdienmodellen geeft hij een oordeel over het spanningsveld tussen print, het web en radio/televisie, maar ook over politiek, maatschappij en millieu.
Lees verder....Het NIDF – Nederlands Instituut Digitale Fotografie – uit Haarlem hield gisteren een verkennende bijeenkomst met een select aantal spelers uit het gehele media speelveld. Doel was de aansluiting te vinden tussen nogal uiteenlopende crossmediale vakgebieden, die op één of andere wijze te maken hebben met de noodzaak van kennis ontwikkeling rondom digitale fotografie.
Lees verder....De vergelijking met de digitalisering van muziek en de daaruit ontwikkelde MP3’tjes lijkt de basis te zijn om de toekomst van eReaders te voorspellen. Maar de waarheid rondom de consumptie van ‘leesvoer’ is een heel andere in vergelijking met het luisteren naar een ‘deuntje’ muziek.
Lees verder....Met interesse las ik het artikel van Arend van den Berg van Z24 op Publishr, waarin hij uitlegt waarom er geen geld te verdienen is met on-line content op nieuwssites.
Lees verder....Van 2 tot en met 5 november wordt bij het Institute for Print and Media Technology van de Chemnitz University of Technology voor de derde keer het internationale studentencongres gehouden over de toekomst van printmedia.
Lees verder....Jan Bierhoff van Infonomics en New Media, Hogeschool Zuyd te Maastricht opende de ‘3D’ kick-off meeting in een overvolle zaal van Kasteel Oudaen in Utrecht.
Lees verder....