Naast de grafische sector zijn ook andere media segmenten druk doende standaarden te ontwikkelen voor de aanlevering van advertentie materiaal.
Lees verder....De initiatiefnemers van Print-In-Perspectives organiseerden afgelopen dinsdag tijdens de Grafische Vakbeurs Gorinchem 2009 een vervolgbijeenkomst op de twee succesvolle ‘PIP-diners’ die in de afgelopen maanden werden gehouden in IJmuiden en Vlaardingen.
Lees verder....GW gaat crossmediaal met GW-TV. Naast het blad, de e-mail nieuwsbrief en website wil de uitgever ook meer audio visuele content gaan maken. Een voorproefje werd gisteren gemaakt, door alvast aan Erwin Koerts te vragen wat de lezers over enige weken in GW van hem kunnen verwachten.
Lees verder....Volgens AppleInsider wordt er volop gespeculeerd dat Amazon aanstaande maandag de Kindle 2.0 zal lanceren. Volgens Citigroup analist Mark Mahaney heeft Amazon vorig jaar 500.000 Kindles verkocht.
Lees verder....Soms verschijnen er zeer onwaarschijnlijke bewerkte plaatjes, die doen vermoeden dat Apple weer met wat nieuws op de markt komt. Zo ook onderstaande foto van een mogelijke Apple netbook.
Lees verder....Nicholas Carlson van Silicon Alley Insider heeft wat rekenwerk verricht rondom de kosten van het bedrukken van papier en de digitale distributie van nieuws via de Amazon Kindle. Hij trok opzienbarende conclusies.
Lees verder....Volgens diverse bronnen gaan Adobe en Apple samenwerken om een geschiukte versie Flash voor de iPhone te ontwikkelen. De huidige versie is te zwaar voor de processor van de iPhone, beide bedrijven werken nu aan een bruikbaar alternatief.
Lees verder....Kijk en luister naar een ‘3.0’ beweging in mobiel. Lees ook: Ouderwets push-plan voor mobiel adverteren Telegraaf, Sanoma en STER gaan samenwerken op het gebied van mobiel adverteren. De partijen gaan mediabureaus en adverteerders benaderen om… SMS en mobiel internet belangrijkste nieuwe inkomenbronnen telecom bedrijven In 2007 is de markt voor mobiel communiceren met 5%…
Lees verder....Gekker kan het niet. Iedereen wil wat wat van een ander. Telegraaf, Wegener, PCM, FD en de Belgische Persgroep zijn volop zoekende in een moeilijke markt, waar de balans tussen advertentie inkomsten, verkopen van kranten via abonnementen en losse verkopen voortdurend op scherp staan ten opzichte van de gratis verkrijgbare landelijke dagbladen.
Lees verder....Peter van Teeseling hield gisteren zijn eerste voordracht als kersverse CMBO voorzitter. Peter ontvouwde daarmee meteen aan ambitieus plan om met een aantal CMBO leden rondom de zomer een reis te maken naar Dubai. De interesse groeit nog steeds.
Lees verder....