Labelmag is een informatief customer medium waarin diverse deskundigen en uitgevers van customer media in interviews en achtergrondverhalen aan het woord komen. Het blad wisselt jaarlijks van signatuur en formaat en past waar mogelijk in de vormgeving de laatste trends toe. Het verschijnt twee keer per jaar.
Lees verder....Google, Apple, Microsoft en Adobe zijn grote spelers in het media landschap, met elk zo hun eigen karakteristieken. Het heen en weer geruzie is vrij zinloos en elkaar beconcurreren op gebied waar je eigenlijk niet echt goed in bent, is onbegonnen werk. Of toch niet?
Lees verder....Onderstaand filmpje laat zien op welke wijze binnen Adobe InDesign CS5 de export functie naar ePub functioneert. Alles lijkt ‘in een handomdraai’ te kunnen worden gerealiseerd. Binnenkort zullen de deskundigen hun oordeel geven, na wat testen in de praktijk. In CS4 viel de export functie erg tegen en moest doorgaans een doorgewinterde XML expert nog de nodige reparaties verrichten.
Lees verder....Links en rechts waren al wat geluiden te horen over de plannen die Google zou hebben om met een op Android gebaseerde tablet op de markt verschijnen. Mashable.com heeft een eerste plaatje getoond, waarschijnlijk een montage op basis van de iPad, maar wel met een stukje look&feel zoals Google haar tablet zou zien.
Lees verder....In samenwerking met de Stichting Brein denkt NUV de illegaliteit rondom eBooks te kunnen bestrijden. Het gaat daarbij om gekraakte kopiën van bestaande DRM ‘bestempelde’ eBooks en het scannen van pBooks. Brein heeft al heel wat ervaring met de bestrijding van illegaliteit in de video-, games- en muziekindustrie. Maar heeft dat echt geholpen?
Lees verder....Steve Jobs is doorgaans vooruitstrevend, maar met iAd zal het bedrijf volgens mij geen grote successen boeken. Het argument om te adverteren binnen gratis applicaties, waarbij de ontwikkelaar 60% van de omzet gaat binnenhalen is niet meer van deze tijd. Apple zegt zelf de advertenties te gaan verkopen.
Lees verder....Niet met zoveel aandacht als voor de iPad, heeft Apple gisteren in beperkte kring de nieuwe OS versie 4 voor IPhone, IPod Touch en iPad aangekondigd. Voor ontwikkelaars meteen al beschikbaar, de consument moet nog wat maanden wachten.
Lees verder....De aandacht voor de iPad zal nog wel even aanhouden. De talloze filmpjes die het laatste stukje innovatie van Apple tonen, worden wereldwijd massaal bekeken, totdat je als eigenaar zelf trots met het ‘speeltje’ aan de slag kan. De douane zal zeker de komende tijd nog flink controleren op ‘binnen gesmokkelde US versies van de iPad’.
Lees verder....Alle filmpjes die tot nu toe rondom de iPad werden getoond, tonen de ‘zend mentaliteit’ van vooral de grote uitgevers. Ze gaan voorbij aan de wensen van de adverteerder en kijken al helemaal niet naar de behoeften van de lezer.
Lees verder....