De media hebben er al vol van gestaan, ook vele reacties op websites van GW en De Gelderlander. Ja, zo gaat dat in een 2.0 wereld. Een bedrijf stilzwijgend sluiten en ontslag regelen is er niet meer bij.
Lees verder....Ik praat met Diederik Chevalier in het inspirerende Spaces in Amsterdam, een progressief office 2.0 concept, waar jonge bedrijven on-demand ruimte kunnen huren vanaf enkele uurtjes een buro tot en met volledig ingerichte kantoorruimtes, inclusief alle mogelijke voorzieningen. The place to be for ‘Young Media Professionals’, het gespreksonderwerp over brancheorganisaties 2.0, met een knipoog naar het KVGO.
Lees verder....Bij crossmedia denken we inmiddels aan de onze wel bekende mediakanalen, maar om vissen in te zetten om aandacht te trekken voor een heerlijke lekkernij zal het dierenbevrijdingsfront zeker te ver gaan.
Lees verder....Gratis is in het boek ‘FREE’ van Chris Anderson het centrale begrip voor een hele reeks visies over businessmodellen, ingegeven door bedrijven die met 2.0 inzichten geld verdienen met weggeven.
Lees verder....Tijdens mijn vakantie heb ik eens zitten nadenken over de (on)mogelijkheden voor krantenuitgevers om geheel of in fasen gedeeltelijk van papier af te stappen als belangrijkste medium voor de distributie van content.
Lees verder....Ja, het is me gelukt, twee weken – bijna volledig – off-line te leven. Het viel best mee, alle digitale communicatievormen tijdens de vakantie eens te laten voor wat het waard was/is.
Lees verder....Apple kijkt natuurlijk met interesse naar de markt van eReaders, met name naar de ontwikkelingen bij Amazon. Zij hebben naast content en een flinke netwerkinfrastructuur, vooral ook een apparaat: de Kindle.
Lees verder....Er is nogal wat om te doen geweest, de bewaarplicht die is ingesteld voor aanbieders van openbare telecommunicatienetwerken. Maar in de praktijk komt het neer op wat persoonlijke gegevens, die de provider over het algemeen toch al heeft.
Lees verder....Ik vermoed wel vaker dat vooral ingewijden het nodige weten van al die 2.0 technieken, die tegenwoordig ons on-line leven bepalen. Maar gewoon het publiek vragen wat een browser is, levert hier en daar verrassende antwoorden op, zoals in onderstaand filmpje te zien is.
Lees verder....Misschien ben ik wel de laatste die dit boek, met de tot een verbazing wekkende titel, heeft gekocht. Ik ben immers geen marketeer. Ja, ik heb wel al 16 jaar mijn eigen bedrijf. En dit boek gaat me piekfijn uitleggen wat ik kan doen met nieuwe marketing methoden.
Lees verder....