Twee weken off-line met stapel boeken

Ja, het is me gelukt, twee weken – bijna volledig – off-line te leven. Het viel best mee, alle digitale communicatievormen tijdens de vakantie eens te laten voor wat het waard was/is.

Slechts één keer ging het ‘fout’, omdat de iPhone automatische connectie maakte met een gratis WiFi toegangspunt bij een restaurantje in Pula – Kroatië.
De stapel boeken was inspirerend. Ten eerste las ik de laatste hoofdstukjes uit van het boek ‘Wat Zou Google Doen‘ van Jeff Jarvis. Vervolgens had ik ook nog wat hoofdstukken te lezen van ‘Groundswell‘ van Charlene Li en Josh Bernhoff.
Op aanraden van @jandor kocht ik het boek ‘Gehaktballen met Slagroom‘ van Seth Godin, een heerlijk te lezen boek met heldere trends op het gebied van marketing denken 2.0. Van @jandor kreeg ik onlangs het boekje ‘Verras de klant‘ van Rob Snoeijen, maar daar kwam ik tijdens de vakantie net niet aan toe. Wel had ik nog even de tijd om het Marketingfacts Jaarboek 2009 door te bladeren. En tot slot natuurlijk voldoende aandacht voor het Crossmediaboek van Indira en Daphne.

Ja, allemaal papier dus, ook geen eRaeder meegenomen. Heerlijk met ‘gewone’ boeken lekker zittend in de Kroatische zon, genieten dus. Gewoon 1.0, ja, met boeken met 2.0 inhoud, dat wel. Ik had nog even overwogen ook dat niet te doen, maar dat ging mij één stap te ver. Alleen de Telegraaf op de camping lezen, zou mijn geest niet veel goeds doen, alhoewel ik moet bekennen dat ik zo af en toe de Telegraaf kocht, vooral ook vanwege het feit dat deze tegenwoordig in steeds meer landen lokaal op een soort tabloid formaat wordt gedrukt, echter niet met aangepaste layout, maar wel met lokale inhoud, zoals bijvoorbeeld het weer in het gebied waar je vakantie viert.

Dus ook twee weken geen blogs gepost. Sorry mensen, ik zag dat velen van jullie hier de afgelopen 2 weken toch zijn gweest, ook al kelderen meteen de statistieken als je dus langere tijd niets te bieden hebt……

Maar ik ben er weer, dus vanaf vandaag weer volop aan de slag. Welkom terug met alle mogelijke 2.0 gereedschapjes, die het communiceren zoveel makkelijker (moeten) maken…… Maar ik heb wel even genoten van gewoon het ‘leven 1.0’, samen met mijn gezin. Het was heerlijk.