Chris Anderson vertelt over ‘FREE’

Gratis is in het boek ‘FREE’ van Chris Anderson het centrale begrip voor een hele reeks visies over businessmodellen, ingegeven door bedrijven die met 2.0 inzichten geld verdienen met weggeven.

2 reacties

  1. huwie op 22 augustus 2009 om 13:26

    Chris Anderson heeft ook een luisterboek van Free ingesproken, in het Engels uiteraard. Dat is nu als gratis mp3-luisterboek bij Luisterrijk te downloaden, zie http://www.luisterrijk.nl/free. Chris heeft Luisterrijk daarvoor toestemming gegeven. Want hoe raar het ook lijkt: in de iTunes store en bij Amazon is de luisterboekversie van Free niet gratis buiten de VS beschikbaar).
    Het 'gratis-concept' werkt ook voor Luisterrijk erg goed. Er worden nu 11 gratis luisterboeken aangeboden (binnenkort 2 nieuwe van oa Ben Tiggelaar en Roy Martina). Het blijkt dat veel van de betalende klanten (minstens 25%) ooit gestart zijn met een gratis luisterboek. Ook Google marketingtechnisch is gratis een goede traffic generator. Luisterrijk heeft een andere site ingericht (http://www.gratisluisterboeken.nl) die voor veel verkeer zorgt en uiteindelijk ook een substantieel aantal betalende klanten oplevert.
    Ps Er is ook een Nederlandse vertaling van het boek Free als pdf gratis beschikbaar bij uitgeverij Nieuw Amsterdam op http://www.nieuwamsterdam.nl/free



  2. Peter Luit op 23 augustus 2009 om 08:46

    @huwie: dank voor je zinvolle aanvullingen!