mailing_logo.gifAan de hand van een theoretische basis van het huidige nieuwe medialandschap, brainstormsessie en projectsimulatie maakt u kennis met crossmedia format-ontwikkeling.

Inhoud workshops
De nadruk ligt bij de bijeenkomst van 26 maart op de theorie en het speelveld van crossmedia. De workshop van 2 april zal puur op de praktijk focussen. Bezoekers gaan met de theoretische kennis van de eerste bijeenkomst aan de slag met echte crossmedia cases. Deelnemers kunnen vooraf hun eigen case aanleveren waarna deze tijdens de sessie van 2 april aan bod zal komen.

Inschrijven.

Programma 26 maart
09.00 Ontvangst
09.30 Introductie Crossmedia: termen, begrippen en het speelveld door Peter Luit
10.15 Theorie in crossmedia formats, begripsvorming door Indira Reynaert
11.00 Pauze
11.15 Hoe het crossmedia speelveld te volgen door Peter Luit
11.45 Voorbeelden van innovatieve crossmedia toepassingen door Indira Reynaert
12.15 Introductie crossmedia case door Peter Luit
12.45 Lunch
13.30 Aan de slag met virtual case door Peter Luit en Indira Reynaert
15.15 Pauze
15.30 Deelnemers presenteren de uitwerking van hun case
16.15 Evaluatie virtual case door Peter Luit en Indira Reynaert
16.45 Samenvatting en vervolgstappen voor bijeenkomst van 2 april waar eigen cases worden behandeld tijdens de praktijksessie door Bram Alkema, Peter Luit en Indira Reynaert
17.15 Borrel

Programma 2 april
09.00 Ontvangst
09.30 Openingspresentatie door Bram Alkema, Leylines
10.00 Aan de slag met crossmedia case 1 (onder begeleiding van Bram Alkema)
11.00 Pauze
11.15 Uitwerking en evaluatie case 1
12.30 Lunch
13.15 Aan de slag met crossmedia case 2
15.00 Pauze
15.15 Uitwerking en crossmedia evaluatie case 2
16.00 Vervolgstappen en crossmedia plan
17.00 Vragenronde
17.30 Borrel

Doelgroep
Als deelnemer aan de masterclass wilt u de spelregels en dynamiek van crossmedia-formats leren kennen en vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn om succesvolle, efficiënte maar ook creatieve bijdragen aan crossmediale concepten te leveren. Deze masterclass is in het bijzonder interessant als u werkzaam bent in het marketing en/of communicatie segment.

Kennisniveau
De workshop van 26 maart is geschikt voor deelnemers met weinig tot (bijna) geen voorkennis op het gebied van crossmedia of zij die hun kennis binnen een dag willen opfrissen. De workshop van 2 april vereist een gemiddeld kennisniveau of deelname aan de sessie van 26 maart.

Resultaat
Na het volgen van de workshops bent u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van crossmedia en weet u het conceptueel te koppelen aan traditionele formats. U kunt hier vervolgens zelf mee aan de slag gaan en u bent inhoudelijk voorbereid als u met een reclame- of marketingbureau in gesprek gaat voor een eigen crossmedia-campagne.

Datum: woensdag 26 maart en extra praktijkdag op 2 april 2008
Tijdstip: 09.00 tot 17.30
Locatie: Media Plaza, jaarbeurs Utrecht
Prijs: € 895 (of € 495 voor 1 dag)