IJzersterke naam ‘DAG’ verdwijnt

Het begon als een groots crossmediaal project. KPN zou samen met PCM een krant van formaat neerzetten, met narrowcasting- en on-line edities op zowel web als mobiele apparaten. Zover kwam het nooit.

dag.pngNa het verdwijnen van de papieren krant ging DAG nog enige tijd verder onder de Volkskrant als on-line editie met 8 medewerkers. Ook leverde DAG nog content aan Planet, het enig overgebleven ‘linkje’ naar KPN.
DAG ontstond door een spontane vrijage tussen KPN en PCM. KPN wist in die tijd niet wat ze waren en besloten ineens in ‘content’ te gaan en PCM dacht meer in on-line distributie te moeten gaan doen en dacht dat KPN de juiste partij zou zijn.
Beide bedrijven hebben zich vergist, links en rechts verdwenen de kopstukken aan beide kanten van DAG. Een ijzersterk merk verdwijnt, maar qua inhoud was DAG inmiddels niet veel meer dan een kopieermachine van wat nieuws wat links en rechts over was binnen de PCM muren. Geen eigen identiteit, geen uniciteit in de opbouw van de website en een niet voldoende grote doelgroep.
Per 1 oktober aanstaande gaat de stekker dus definitief uit DAG. Wat er met het merk gaat gebeuren is nog onduidelijk.