Hogeschool Utrecht stimuleert kennis bedrijven met crossmedialab

idola.pngVanochtend sprak ik Harry van Vliet, de auteur van het boekje ‘Idola van de crossmedia’. Nou blijft de term crossmedia altijd wel tot de ‘hype’ verbeelding spreken, maar de Hogeschool Utrecht gaat dit fenomeen te lijf met een volledige onderzoeksafdeling crossmedia.

Volgens Harry van Vliet een goed initiatief om onderwijs en bedrijfsleven op dit gebied van elkaar te kunnen laten leren. Het onderwijs heeft enerzijds behoefte aan inzichten vanuit de praktijk, terwijl de theorie rondom crossmedia wel wat meer inhoud mag krijgen.

Via verschillende brancheorganisaties wil van Vliet de verschillende ketenspelers zien te bereiken, die nog nog vaak op eigen houtje moeizame ‘learning-by-doing’ trajecten doorlopen. De HU kan op gepaste wijze crossmediale projecten opzetten en deze professionaal begeleiden.

Tijdens MediaCity op 28 mei, zal Harry van Vliet naast de inhoud van zijn lezenswaardige boek, vooral een oproep doen om levensvatbare projecten binnen te halen.