Adformatie: Nederlanders wacht nog met e-reader

adformatie.png

In Adformatie van afgelopen week stond een voorpagina artikel over de ontwikkelingen rondom de verkoop van zogenaamde e-readers. De belangstelling voor de ontwikkelingen rondom digitaal papier kent vooral pieken en dalen.

Het piekje van de afgelopen twee weken was de komst van NRC Handelsblad in dit speelveld. Zo een 500 verkochte abonnementen al dan niet in combinatie met de iLiad doen vermoeden dat het ‘consumeren van content’ op e-readers in opmars is.

Adformatie becijferde echter andere resultaten. Onder 600 respondenten stelde 56% misschien de aanschaf van een e-reader te willen overwegen, 36% ziet dat nooit gebeuren. Opvallender was dat 81% van de ondervraagden het gewone papier al helemaal niet zagen verdwijnen als gevolg van de opkomst van de e-reader.

De aanschafprijs is voor de meeste mensen nog het belangrijkste bezwaar.

Boekhandel Selexyz blijft onverminderd geloven in de markt voor e-readers, getuige het onderstaande filmpje.