Kieskeurig gaat crossmediaal

De vergelijkingssite Kieskeurig.nl komt met een eigen magazine in een verschijningsffrequentie van 2 keer per jaar.

2007header_logo.gif

Minouk Fieggen-Verkerke, hoofd marketing, verklaart met het magazine een andere doelgroep aan te willen boren. Het blad is vooral bedoeld om mensen die weinig ervaring hebben met aankopen via internet, te begeleiden in dat proces. Minouk zegt ook dat het leesgedrag van surfers en lezers van een magazine totaal verschillend is. Beide kanalen kunnen elkaar daardoor versterken, waarbij ze vooral hoopt dat de magazine lezeres uiteindelijke de site zullen gaan bezoeken.

Het blad verschijnt meteen al in een oplage van een miljoen, welke door Sanoma uitgevers (tevens eigenaar van Kieskeurig) zal worden uitgegeven. Opvallend is daarbij dat het bald zal worden verspreid onder vooral de ‘dames’ bladen zoals Margriet en Libelle. 65% van de bezoekers van de site is man, dus ook met die bladenkeuze, wordt de doelgroep richting vrouwen versterkt. Volgens Minouk zijn er nog heel veel vrouwen die niet of nauwelijks aankopen doen via het web en daarbij vaak ook voor het eerst hun creditcard gebruiken.