Nu.nl gaat verder in crossmedia: nu ook papier

nu.jpgOpvallend gedurfd – of is het vanwege het jubileum slechts eenmalig? -, dat kan zeker gezegd worden van het besluit van nu.nl om in een oplage van 300.000 juist nu met een krant te komen. De timing is uniek, nu.nl bestaat 10 jaar en kent 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand.

Nu.nl kiest voor eenzelfde distributiemodel als een aantal andere gratis bladen in ons land. Stations, ziekenhuizen, universiteiten, winkelcentra en scholen zullen de primaire ‘ophaalpunten’ worden. Over het verspreidingsgebied is nog niets bekend gemaakt.

Uitgever Joris van Lierop is enthousiast over het initiatief. Op Marketingfacts zegt hij: De uitgave van een krant lijkt ons een mooie manier om NU.nl in een andere vorm onder de aandacht te brengen. In de vormgeving hebben we gespeeld met het ‘nu’, het ‘toen’ en het ‘straks’. We hopen dat de lezers er veel plezier aan beleven en dat we de band met ons publiek verder versterken.’

Met 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand lijkt de oplage wat mager, maar waarschijnlijk gebruikt directeur Joris van Heukelom zijn kennis en kunde, welke hij met DAG (KPN en PCM) heeft opgedaan en wil derhalve waarschijnlijk voorzichtig beginnen. Of was het toch een eenmalige grap?