Bill Keller van de New York Times ontvouwt digitale visie voor zijn krant

Tijdens een besloten bijeenkomst – de film verscheen blijkbaar onbedoeld op Vimeo – ontvouwde Bill Keller plannen om de New York Times te laten verschijnen op eReader achtige apparaten.

Of het een verspreking was, is (nog) niet duidelijk, maar Keller noemde met naam en toenaam de ‘Apple Slate‘ – letterlijk vertaald als lei(steen), waarmee de NYT in de toekomst zijn digitale leespubliek aan zich wil binden. Er waren al diverse geruchten over de ‘samenwerking’ tussen de NYT en Apple. Beide bedrijven praten al langer over een product welke het midden houdt tussen de huidige iPhone/iPod Touch producten en de Apple lijn van MacBooks.

De geruchten rondom Apple’s visie rondom eReaders zijn een voortdurend ebron van speculaties. Eerder deze maand ‘versprak’ ook financieel topman Peter Oppenheimer zich, door te stellen dat Apple in het volgende kwartaal rekening houdt met abnormaal hoge transportkosten, dit in verband met een nog niet nader genoemd nieuw product, welke kennelijk voor de komende december feestdagen wereldwijd in de winkel moet liggen

Maar losstaand van dit mogelijke product, is onderstaande video zeer interessant om gedurende 10 minuutjes te luisteren naar een hernieuwde digitale visie, die de krant zich thans aanmeet om te overleven. Pro-actief de digitale omgeving omarmen, welke hij letterlijk met de volgende 7 stellingen omschreef:

1. the future role of Times Topics and other “living articles”
2. openness of Times content, integration of non-Times content, and social media
3. integration of print and digital operations, particularly for department heads
4. improved collaboration between technologists and the newsroom
5. thinking “web first”
6. a stronger strategy for cell phones and other mobile devices
7. redesigning Times article pages to create “an engine of engagement”

bron: http://www.niemanlab.org/