Uitgeven maakt ons vak als webbouwer stukken sterker

Het vak van webbouwer omvat vele aspecten, die lang niet altijd bij één bureau te vinden zijn. De combinatie van effectiviteit, schoonheid, snelheid en veiligheid leer je vooral door zelf uitgever te zijn. Met onze eigen uitgeverij LooQup Publishing ervaren wij hoe belangrijk het is de hele keten zelf te moeten doorlopen alvorens wij een opdracht van een klant aannemen.

looqupWij ervaren zelf hoe belangrijk het is om specifieke doelgroepen te kunnen bereiken en welke on- en/of offline kanalen daarbij van belang zijn om verkeer naar de website te genereren. Daarnaast is het bouwen van een geschikt businessmodel van belang. We hebben ervaringen met diverse modellen rondom gratis en betaalde content, adverteerders en content marketing partners.

LooQup Publishing is de overkoepelende naam voor onze titels printmedianieuws.nl, papiernieuws.nl en smartprintingsolutions.nl

Printmedianieuws.nl

Binnen LooQup Publishing exploiteren we momenteel 3 titels. 3 jaar geleden zijn we met printmedianieuws.nl gestart, een on-line publicatie platform over nieuws en achtergronden van het nieuws vanuit de printmedia branch. Samen met Erik van Erp namen we het besluit dat de content grotendeels betaald zou moeten worden middels een jaarabonnement. Dat besluit namen we vanwege het zakelijke karakter van de site. Ten tijde van de ontwikkeling van printmedianieuws.nl werder al volop geëxperimenteerd met betaalmodellen voor on-line content en dus ook het betalen per artikel. Voor zakelijke toepassingen vonden wij een dergelijk mechanisme ’teveel gedoe’ voor de management doelgroep die we wilden bedienen in de branche.

Naast het abonnementenmodel ontwikkelden wij een zogenaamd partnerprogramma. We hebben verschillende programma’s van samenwerking ontwikkeld, altijd afgestemd op inhoudelijke meerwaarde voor onze partners, tegenwoordig content marketing genoemd, maar altijd duidelijk zichtbaar voor onze abonnees. Als traffic generatoren gebruiken wij de social media kanalen Twitter en een zakelijke Facebook pagina, gecombineerd met een gratis te verkrijgen nieuwsbrief met inmiddels 1500 abonnees uit de branche.

pmn1-artikel

Papiernieuws.nl

Onder de titel papiernieuws.nl maakten we afgelopen maand een start met een geheel ander businessmodel binnen de markt van papier, inkten en toners. Binnen deze titel maakten we de keuze met premium partners een strat te maken voor de totstandkoming van de titel zonder een betaalmodel voor de content. Wel registeren we alle nieuwsbriefabonnees, die we per jaar ook daadwerkelijk een gratis (gesponsorde) printuitgave kunnen toesturen met de belangrijkste ontwikkelingen rondom papier, inkt en toner.

De belangstelling bleek overweldigend groot te zijn. Gek genoeg bleek er geen website te bestaan met actueel nieuws uit de drie genoemde segmenten, terwijl het aan kennis veelal ontbreekt, vooral bij de afnemers. We zijn dan ook verheugd de start te hebben kunnen maken dankzij de drie premium partners Antalis, Paper2Day en de Hubergroup.

pmn2-artikel

Smartprintingsolutions.nl

Onze derde titel is in aanbouw. De website is weliswaar al openbaar beschikbaar maar verkeert nog in een beta stadium. Samen met Albert Noppen bouwen we aan deze innovatieve titel rondom alles wat in de volle breedte te maken heeft met printed electronics. Het speelveld is zo breed, dat er tevens een uitdaging bestaat om vraag en antwoord beter bij elkaar te brengen. het partner programma is dan ook daar op gericht. Dat betekent dat de (gratis) abonnementhouders zich wel vooraf moeten registeren, samen met een interesseprofiel om onze lezers (meer dan bij printmedianieuws.nl en papiernieuws.nl) in kaart te brengen in relatie tot de partners.

Op die manier hopen we met maatwerkuitwisseling van content een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de verschillende markten. Vanuit onze research bleek dat de vraag- en aanbodzijde nog te versnipperd is en dat partijen elkaar vaak niet kunnen vinden. met deze titel dragen wij bij dat proces te verbeteren.

pms3-artikel

Onze ervaring ten dienste van uw website

Met bovenstaande ontwikkelingen zijn wij veel beter in staat om ook voor u een geschikt ‘uitgeefplan’ rondom uw content te maken. Print, website, social media en nieuwsbrief in de juiste crossmediale balans om uw doelgroep beter te kunnen bereiken. In samenwerking met diverse partijen uit de markt bieden wij een unieke combinatie van effectiviteit, schoonheid, veiligheid en snelheid binnen al uw mediakanalen, met een inmiddels bewezen reeks businessmodellen. Interesse? Neem dan contact op met peter Luit.