Glossy’s springlevend

gala.pngWie denkt dat het medium papier de strijd heeft opgegeven, heeft het bij voortduren mis. Er is geen sprake van ontlezing, geen sprake van verminderd papierverbruik. Dat het web sterker groeit dan papier en dat daarnaast vooral de kranten het te verduren hebben, leidt de aandacht af van de successen die met papier op andere fronten worden behaald.

grazia.pngZo verschijnen er komende maand 2 glossy’s met een totale oplage van 300.000 per week. Grazia en Gala mikken bieden een beetje op dezelfde doelgroep. Beiden gaan namelijk over mode, beaty, lifestyle en sterren.
Uiteraard zien beide hoofdredacteuren (beide afkomstig van andere grote merken) in de twee nieuwe bladen grote verschillen. Gala zou zich richten op een wat ‘klassieker’ publiek, terwijl Grazia zich richt op een meer ‘hip’ publiek.
Dat de twee nieuwe weekbladen helemaal geen concurrenten van elkaar zouden zijn, is wat te snel door de bocht, uiteindelijk moeten alle weekbladen in de schappen het tegen elkaar opnemen.

Gala verschijnt op donderdag en kost voorlopig nog 1 euro, daarna 1,95. Grazia kost voorlopig eveneens 1 euro.