Wie nu een nieuwe eReader aanschaft loopt al snel het risico binnen een jaar geen support meer te krijgen, vanwege de komst van nieuwe modellen. De huidige ontwikkelingen zijn nog zo grillig, dat van echte doorgebroken standaarden nog geen echte sprake is.
Lees verder....Of het bod welke Canon in november deed op de aandelen van Océ na vandaag nog geldt, zal niet alleen een discusie zijn bij Canon, maar in eigen land in ieder geval bij Hermes, een investeerder die een belang heeft 3,3% in Océ. Samen met grootaandeelhouder Orbis (10%) wordt gestreden om een hogere prijs dan de €8,60 die nu wordt geboden.
Lees verder....NRC en de Persgroep zijn in ons land de eerste krantenuitgevers welke gebruik maken van de mogelijkheid binnen een iPhone app content te kopen. Voor 79 cent is de gebruiker van de applicatie in staat elke dag een volledig digitale editie van beide titels te downloaden.
Lees verder....Op Marketingfacts zullen de komende weken 10 interviews te zien zijn, die alleen gaan over crossmedia en met name op het gebied van crossmediale marketing. Het eerste interview is met Simon Neefjes van TBWA en wordt verzorgd door Marcel Vogels van Memo2.
Lees verder....Door alle aandacht voor full-color en full-motion eReaders zou er onterecht weinig aandacht zijn voor de meer ‘groot’ formaat eReaders, meer geschikt voor met name krantenuitgevers en -indien toch full-color – ook voor tijdschriften uitgevers.
Lees verder....Het is druk met alle belangstelling voor eReaders op de CES in Las Vegas. De filmpjes met nieuwe eReader producten laten zien, dat full-color en full-motion video de introductie is tot een nieuwe generatie eReaders, met zeer uiteenlopende beeldscherm technologiën.
Lees verder....Ik weet bijna zeker dat Johan Hagenbeuk van Endless Ideas zelf wel aanwezig zal zijn op de CES in Las Vegas. Vandaag presenteerde het bedrijf een ‘full-color’ BeBook op basis van de Liquavista technologie, ontwikkeld door een Philips pay-off in ons land.
Lees verder....Media consumptie verandert ingrijpend in vrijwel alle speelvelden van media producten. Diepgang vergt tijd en dat hebben we niet meer. Lezen duurt te lang, een filmpje van een paar minuten vertelt ons doorgaans meer dan een paar honderd te lezen woorden.
Lees verder....Uit de HOI cijfers over de afgelopen drie jaar blijkt dat vooral de kleinere landelijke dagbladen het minst last hebben van economische turbulenties. Telegraaf, Volkskrant, NRC en AD zijn structurele dalers, Trouw, NRC Next en FD laten stabiliteit of zelfs een groei zien.
Lees verder....ROC’s in ons gehele land mogen tegenwoordig alle mogelijke opleidingen aanbieden. Door de enorme groei in ambities trekken deze mega opleidingscentra veel opleidingen naar zich toe, om daarmee vanuit Den Haag zoveel mogelijk – extra – geld binnen te halen.
Lees verder....