Blackberry Storm gaat concurrentie met iPhone 3G aan

Natuurlijk kon het succes van de iPhone 3G niet exclusief voorbehouden blijven aan Apple. De grote spelers blijven niet lijdzaam toezien en ontwikkelen in vogelvlucht alternatieven voor de iPhone. En Vodaphone is als haantje de voorste die nu de Storm op de markt brengt.

Bezig met laden van deze DIK.nl widget.

Of anderen het succes van de iPhone kunnen evenaren doet er eigenlijk niet zo toe. Apple is als ‘life-style’ producent helemaal niet uit op het grootste marktaandeel. Steve Jobs zijn targets liggen op een totaal ander niveau dan de pure aanbieders van slimme mobieltjes. Het is een methode van ‘koppelverkoop’. Of je nu via de ‘look & feel’ van een computer tot de iPhone komt of omgkeerd, dat maakt voor Jobs niet zo heel veel uit. Het gaat erom dat je omgeven wordt door Apple producten. Dus niet het marktaandeel speelt een rol, maar de hoeveelheid Apple producten die één gebruiker bezit en steeds wil vernieuwen. Daar kunnen de anderen domweg niet tegenop.

1 reactie

  1. Peter Luit op 13 oktober 2008 om 20:31

    Ik gaf onderstaande reactie ook al op marketingsfacts.nl:

    Laten we elkaar niet gek maken. Dat de iPhone in vele opzichten gekopieerd zal worden, zal zelfs Steve Jobs niet verwonderen. Concurrentie? Ja, misschien wel in financieel opzicht. Jobs was realistisch omtrent het door hem te behalen marktaandeel. Dus wat hem betreft ging hij niet de concurrentie aan de de gevestigde orde. 10 miljoen iPhones verkopen in korte tijd is gewoon knap, wie doet dat na? Dat velen anderen nu ook dat soort successen willen, zal Apple wel al ingeschat hebben. Apple gaat niet voor marktleiderschap, maar wel voor een kwalitatieve markt. Klanten die gaan voor de 'Apple lifestyle'. Dat is wat het merk groot maakt. anderen maken Apple niet kleiner door met soortgelijke toestellen op de markt te komen. En ook dat weet Jobs, hij maakt zich dus waarschijnlijk weinig zorgen. Waarschijnlijk ziet hij een bevestiging in het feit dat het tijd werd voor het 'mobieltje X.0'. En Apple slingerde die beweging aan, voor de zoveelste keer.