IJmond regio – workshops voor MKB: media in uw markt

In samenwerking met MKB IJmond, Bibliotheek Velsen en KvK zijn 3 parallelle workshops ontwikkeld omtrent de innovatieve inzet van media kanalen voor MKB fabrieken, handelsonernemingen, dienstverleners en winkeliers.

• Aftrap door inspirerende sales coach Angéla Tromer
• Workshops gericht op praktijk: met inspirerende suggesties volgende dag aan de slag
• Rabobank Velsen sponsor van de bijeenkomst
• Schrijf u via onderstaand formulier in voor 14 mei aanstaande, bibliotheek Velsen, inloop vanaf 18:30 (voor een broodje wordt gezorgd)

Op 14 mei zijn MKB ondernemers uit de gehele IJmond regio welkom voor het vervolg van de eerder gehouden bijeenkomst ‘Retail 2020‘. Deze tweede bijeenkomst is vooral praktisch gericht met enerzijds 3 parallelle workshops en anderzijds een levendige media informatiemarkt van regionale aanbieders van mediaproducten en diensten ten behoeve van de MKB sector.

Het nieuwe werken, de economische crisis, het webwinkelen: allemaal ontwikkelingen waar MKB ondernemers mee te maken hebben. Inzichten veranderen, het oude bekende wordt – al dan niet gedwongen – verruild voor nieuwe inzichten, waar niemand nog precies de gevolgen – positief of negatief – van weet in te schatten.

Stilzitten en afwachten is geen opties, samenwerken is moeilijk maar noodzakelijk, de concurrentie is heftiger, de media ontwikkelen stapelen zich op. En de gemiddelde MKB ondernemer heeft het al druk genoeg om van ’s morgens tot ’s avonds bezig te zijn met verkopen, inkopen, administratie en personeel/organisatie. Nee, geen marketing- en/of communicatie experts aan boord. Reclame en media doet men er doorgaans ‘bij’, met wisselend succes. Dat kan anders…..

Op 14 mei staan daarom drie actuele onderwerpen vanuit het medialandschap centraal (de parallel sessies worden twee keer gehouden, zodat u aanwezig kunt zijn bij 2 onderwerpen):

Print in de mediamix: door Jeroen Bakker
Hoe communiceer ik effectief met mijn doelgroep: balans tussen adverteren, reclame, print, visitekaartjes en nieuwe media. Jeroen Bakker is directeur van Grafisch Bureau Cornegge (Velserbroek) en media advies bureau 7×7 bv.

Digitale nieuwsbrief: door Jeroen van der Veen
Hoe maak ik een digitale nieuwsbrief met resultaat: adressen verzamelen, relevante verhalen, frequentie, opvolging en automatisering. Jeroen van der Veen is senior applicatie ontwikkelaar bij KVSA Webservices en oprichter van Expee.

• Web- en social media: door Peter Luit
Hoe zet je social media in, naast en/of in relatie tot je bestaande website: kanalen, content, betrokkenheid, authenticiteit, mobiel, webwinkelen. Peter Luit is sinds 1993 media adviseur binnen LUIT.nl en is eigenaar van nieuwsmarkt.nl.

Alle workshops geven u praktische tips en tricks om zelf mee aan de slag ta gaan. Dus geen lange verhalen, rapporten of theorie: maar praktijkkennis waar u als drukdoende ondernemer de volgende dag aan de slag kunt! Wilt u de deur uit met een werkend twitter account: neem smartphone of tablet mee!

De inloop in de bibliotheek van Velsen is om half zeven. De avond zal worden ingeleid met een ‘sales en media’  inspiratie sessie door Angéla Tromer van TromerTrain uit Haarlem. Na afloop is er voldoende gelegenheid te netwerken op de begane grondvloer van de bibliotheek, waar onlangs een geheel vernieuwde media corner werd gerealiseerd.

 

Kijk naar het verslag van dit onlangs gehouden event.