Crossmediale campagne Golfbaan Spaarnwoude

Golfbaan Spaarnwoude in Velsen-Zuid zet volop in op haar mediakracht om haar succes in de regio verder uit te bouwen. Het bedrijf heeft het bureau Stopkracht uit Haarlem aangetrokken om diverse campagnes te bedenken. Het online gedeelte wordt door LUIT.nl uitgevoerd.

golfbaan-postersVictor Cijs van Stopkracht zette de hoofdlijnen uit voor de huidige campagne en zette naast online ook volop in op print. Zo zijn gedurende afgelopen en deze week in de gehele regio posters te zien met de campagnes ‘beginners’ en ‘feestje’, doelend op respectievelijk trainingen voor de beginnende golfer en de verdere uitbouw van de exploitatie van de zalen verhuur op het complex in Velsen-Zuid. Daarnaast twee gerichte flyeractie voor enerzijds zakelijke markt in de regio en anderzijds een groot segment aan particulieren.

Crossmediaal

adwordsDe website (met ca. 500-600 bezoekers per dag) speelt een belangrijke rol in de conversie voor beide campagnes (die ook nog via Google AdWords worden gevoed). Door middel van twee landingspagina’s wordt de response en conversie gemeten. Hanny van de Sande van Golfbaan Spaarnwoude: ‘Het is leuk om te zien dat beide bedrijven zo enthousiast met elkaar samenwerken om ons in onze doelstellingen verder te helpen. Ook ik zie nu de betekenis van de term crossmediaal, waarin creativiteit, techniek en mediakanalen hand in hand gaan voor een voor Golfbaan Spaarnwoude versterkend effect in de resultaten.’

Inmiddels verkeert de ontwikkeling van een app voor de golfbaan zich in de afrondende fase. Van de Sande: ‘Daarbinnen zullen we vooral campagnes voeren die voor onze bestaande klanten leuk en/of zinvol zijn. Met vele zakelijke klanten is bijvoorbeeld het huidige aanbod ‘gratis zalen’ bijzonder interessant voor congressen, seminars en lezingen. Met 7 zalen bieden wij voor de gehele regio ongekende mogelijkheden op dit gebied, voorzien van een prima parkeergelegenheid.’

Stopkracht

stopkrachtStopkracht in Haarlem is een bureau met doorgewinterde professionals. Zo werkte Victor Cijs voor o.a. PPGH/JWT, Trouw, DDB en Leo Burnett. Vanaf 2001 is hij partner strategie binnen Stopkracht. Ook hij hecht aan een goede samenwerking waarbij verschillende bedrijven verschillende delen van een campagne traject uitvoeren. ‘We verstaan elkaars taal goed en reageren snel op elkaars verzoeken, dat komt de klant en dus het resultaat alleen maar ten goede.’