Readershouse Brand Media stapt in iPad

Kees Beudeker, CEO van Readershouse Brand Media deed deze week nog redelijk terughoudend tijdens het Netwerk023 event over zijn iPad ambities. Maar zittend naast Gijs Vroom, uitgever van Emerce, moet dat geleid hebben tot het artikel dat vandaag bij Emerce verscheen.

rhbm.pngReadershouse Brand Media is een uitgever van sponsored media en heeft naar eigen zeggen al twee internationale opdrachten binnen voor een sponsored magazine op de iPad. Afgelopen woensdag liet hij zich daar nog niet over uit.
Op Emerce zegt Beudeker: “Het zal tijd nodig hebben, maar de iPad wordt een serieus medium waarvoor je content kunt regisseren en produceren. Het wordt een belangrijk onderdeel van de cross mediale mix, naast internet en papier.”

Hij wilde ook in Emerce de namen van zijn klanten nog niet noemen, maar verwacht half mei met de eerste versie op de iPad te kunnen verschijnen. Beudeker vindt het vooral een nieuw medium voor adverteerders. Afgelopen woensdag werd tijdens Netwerk023 bijna geheimzinnig gereageerd op de potentie van de iPad voor adverteerders. De aanwezige forumleden leden niet het achterste van hun tong zien, maar duidelijk is wel dat de potentie van een crossmediale beleving op de iPad beter tot leven zal komen, alhoewel Flash ondersteuning niet waarschijnlijk is. HTML5 zal daarentegen wel voor een doorbraak kunnen zorgen.

Beudeker in Emerce: “Readershouse Brand Media werkt voor 40 nationale en internationale merken. Door de kracht van het internet zie je dat merken de afgelopen jaren zelf uitgevers zijn geworden van verhalen die ze willen delen met doelgroepen. Daarvoor zetten ze mediakanalan op om doelgroepen te trekken en te bereiken. De iPad is daar ook weer een nieuw kanaal voor.”

Ook Sanoma zal begin april haar iPad plannen ontvouwen.