Nieuw periodiek blad van Albert Heijn richt zich op non-food

Met nogal wat customer media events in de pijplijn was de komst van ‘wathandig’ van Albert Heijn een verrassing die volgens mij niet in veel juryhanden terecht is gekomen.

Het blad verschijnt een aantal keren per jaar

wathandig.jpg‘wathandig’ noemt zich een periodiek magazine van ‘Allerhande’ en is in de schappen van Albert Heijn dan ook naast de Allerhande te vinden en gratis mee te nemen. Het blad richt zich volledig op de non-food artikelen van de retailer.

De eerste uitgave is in ons land op verschillende lokaties huis aan huis verspreid ter kennismaking. Grote brandowners adverteren volop in dit magazine, echter wel in samenwerking met de grootgrutter. Zo is een Bison reclame voorzien van een ‘nu ook bij Albert Heijn’ boodschap.

Op de achterzijde van het blad staan de verwijzingen naar de verschillende filialen waar de non-food artikelen (aangegeven met een eenvoudig gekleurd bolletje). Op de website staan verdere verwijzingen naar de filialen op basis van gewenst product en postcode. De link ‘nonfoodvinder’ is in deze wat ongelukkig, want per vergissing tikte ik natuurlijk ‘nonfoodfinder’ in.

In het colofon de gebruikelijke grote namen als MediaPartners en RotoSmeets, maar geen cijfers over de oplage. Consumenten krijgen het e-mail adres wathandig@ah.nl voorgeschoteld, indien zij ‘mee willen praten’. Verder is er in het blad en op de website geen integratie met social media gereedschappen.