Youp: eenmalige glossy van Youp van ’t Hek

Afgelopen maandagmiddag werd Youp gepresenteerd. Volgens van ’t Hek een eenmalige ‘grap’ in een oplage van 100.000 exemplaren, geen advertenties en 176 pagina’s dik. Het wemelt van de cameraploegen en fotografen in het restaurant van topkok/bekende Nederlander Joop Braakhekke, in Amsterdam Oud-Zuid. Op de vraag waarom weer een nieuwe glossy antwoordt van ’t Hek: ‘Omdat…

Lees meer

Digital Photography for Print Production Best Practices White Paper Now Available from the Ghent Workgroup

The international Ghent PDF Workgroup (GWG), which in five years has become one of the world’s most respected graphic arts best practice organizations, today announces the availability of the GWG Photography White Paper. The GWG Photography White Paper gives publishers and photographers a compact set of digital photography guidelines for print production. Correct implementation of…

Lees meer

Glossy’s springlevend

Wie denkt dat het medium papier de strijd heeft opgegeven, heeft het bij voortduren mis. Er is geen sprake van ontlezing, geen sprake van verminderd papierverbruik. Dat het web sterker groeit dan papier en dat daarnaast vooral de kranten het te verduren hebben, leidt de aandacht af van de successen die met papier op andere…

Lees meer

Vernieuwde Wehkamp gids terug op groot formaat: aanjager web verkoop

De kleine Wehkamp gids, die een paar jaar geleden nog behoorlijk wat kritiek te verwerken kreeg door in de TV reclames een hondje te gebruiken als slachtoffer waar de oude gids op terecht kwam, is verleden tijd. Een grote drukorder komt weer terug op de internationale drukkerij markt. De nieuwe gids op groot formaat wordt…

Lees meer

Metro en Sp!ts geen last van De Pers en DAG

Ten opzichte van het tweede kwartaal in 2006, blijken Metro en Sp!ts helemaal geen last te hebben gehad van de komst van De Pers en DAG. Hun aandeel groeide zelfs sterk. Deze cijfers laten voor het eerst zien dat de totale oplage onbetaalde kranten dicht in de buurt komt van de gezamenlijke titel oplages van…

Lees meer

Uitgevers kunnen niet zonder print

Nieuwe gratis uitgave ‘Uitgever aan het woord’ Volgens een recent onderzoek van KPMG blijven boeken en tijdschriften de belangrijkste bron van inkomsten voor de bestaande traditionele uitgevers. KPMG becijferde onder zo een 160 Nederlandse uitgevers dat pakweg 66% van de omzet nog steeds voor rekening komt van papier. Opvallend is dat de meeste uitgevers niet…

Lees meer

Tijdschrift voor Marketing: gaat print dood?

In de april uitgave van het Tijdschrift voor Marketing staat een zeer lezenswaardig stuk over de (on)mogelijke toekomst van print. Koen Stegeman praat met Sanoma, PCM en AD Nieuwsmedia en André Thijssen maakte er de plaatjes bij van een stel kale bomen en de doorsnee van een boomstam, voor velen nog het symbool voor de…

Lees meer

RTL gaat in papier

Maandag verschijnt er een nieuw glossy magazine in de schappen onder de titel RTL GP. Het blad past binnen de crossmediale strategie van RTL met aandacht voor alle belangrijke onderwerpen binnen de auto- en motorsport. RTL GP zal uitzendingen verzorgen op RTL 7 en de website staat vol met dagelijkse wetenswaardigheden. Ook Teletekst is betrokken…

Lees meer

Vindt PCM met KPN nieuwe crossmedialiteit uit?

Ad Ossendrijver van radiomerk Arrow kocht zijn zender een paar weken geleden terug van PCM, die het nog maar net ruim in jaar in bezit had. Eind 2006 nam PCM ‘afscheid’ van Marcel Boekhoorn. Een gratis krant binnen PCM stuitte op teveel bezwaren van de toenmalige groot aandeelhouder Apax. Er gebeurt veel bij PCM. nrc•next…

Lees meer

Engeland en Frankrijk volop in gratis kranten

Gratis kranten lijken de toekomst te zijn voor grote verspreidingsgebieden als London en Parijs. Deskundigen voorspellen ‘bloedbaden’ in de krantenwereld in het gevecht om de adverteerder. De gratis kranten hebben allemaal één probleem: Het bewijs dat ze ook daadwerkelijk gelezen worden ten gunste van de adverteerder.

Lees meer