Customer Media nog overwegend op print

Grote merken die contact willen hebben en houden met hun klanten, doen dat nog overwegend met print. Websites en een aantal – nog – spaarzame mobiele initiatieven worden vooral als aanvulling gespositioneerd.

Lees meer

Weekendoverpeinzing: adverteren zonder tussenkomst mediabureaus

Google wil een zo hoog mogelijk rendement behalen uit hun on-line advertentie activiteiten. Dat lijkt logisch, zij bieden immers het platform voor de adverteerder. Maar vanuit de min of meer klassieke ketengedachte zitten mediabureaus bovenop de adverteerders en verdienen aan het regelen van de advertentie plaatsingen.

Lees meer

Gaat beleid iAd lijken op iPhone/iPad app beleid?

Als Apple adverteerders binnen het iAd systeem net zo gaat behandelen als app ontwikkelaars voor iPhone/iPad, dan zal iAd geen lang leven hebben. De arrogantie richting ontwikkelaars mag dan nog ‘gepikt’ worden, maar grote brandowners keren Apple makkelijk de rug toe. Apple zal wat hen betreft al helemaal geen monopolie op de advertentie markt verkrijgen.

Lees meer

Advertentieruimte verkopen kan ook anders…..

Technologie maakt veel mogelijk, nieuwe advertentiemodellen voor tablets, kansen voor brandowners en adverteerders. Maar als je in New York moet leven van het poetsen van schoenen, dan is onderstaand beeld illustratief voor innovatief ondernemerschap. Oordeel zelf.

Lees meer

WordPress – OpenX integratie

Dat WordPress wereldwijd de meest populaire weblogengine genoemd mag worden, zal niemand echt verbazen. Dat bloggers niet massaal gebruik maken van de mogelijkheden om wat geld te verdienen met het plaatsen van advertenties, zal ook niemand verbazen. Toch is een ‘eigen’ advertentie management systeem op eenvoudige wijze te realiseren.

Lees meer

De rol van bureaus in in de media tarieven oorlog

Een interessante analyse rondom dit onderwerp was afgelopen week te lezen in Adformatie. Het verhaal begon met het waanzinnige gegeven dat momenteel kortingen van 70-90% worden gegeven om kranten, tijdschriften en websites vol te krijgen met lokkende aanbiedingen van adverteerders.

Lees meer

Print is nog lang niet dood: brievenbus steeds voller

Natuurlijk neem het aandeel print in de algehele content distributie af. Er is immers steeds meer content te distribueren en het aantal kanalen daarvoor is steeds diverser geworden. Print daalt in zowel relatieve- als absolute zin ten opzichte van alle andere kanalen, maar de consument merkt daar thuis nog weinig van. Print speelt nog een dominante rol in aanbiedingen voor de retail sector.

Lees meer

Voorbarige speculaties over kosten Apple iAd model

De doorgaans goed geïnfomeerde iPhoneclub.nl maakte het gisteren iets te bond met de kopregel ‘Adverteren via iAd kost miljoen dollar’. Ondanks het feit dat het miljoen ook in de Wall Street Journal werd genoemd, ligt de opbouw van dat getal wel wat genuanceerder.

Lees meer

Website start-up nieuwsmarkt.nl live

Nieuwsmarkt.nl is vanaf afgelopen weekend live. De start-up heeft met de vormgeving van Studio Fischer uit Amsterdam een frisse, moderne en vooral ‘groene’ uitstraling neergezet. Nieuwsmarkt.nl richt zich op het ontwikkelen van moderne media businessmodellen, waarbij de consument in haar/zijn media consumptie centraal staat middels een mediaportal en verschillende mobiele platforms.

Lees meer

Ouderwets push-plan voor mobiel adverteren

Telegraaf, Sanoma en STER gaan samenwerken op het gebied van mobiel adverteren. De partijen gaan mediabureaus en adverteerders benaderen om hun advertenties aan te bieden op de titels van beide uitgevers. Kijk en luister goed naar onderstaand filmpje. Niet één keer wordt de wens van de klant genoemd in relatie tot zijn overige media consumptie gedrag.

Lees meer

(Verdien)modellen voor on-line content

Er is al heel veel over geschreven, verdienmodellen voor on-line content. Ze bestaan in veel uitvoeringen, allemaal experimenten, nauwelijks beproefd voor langere tijd en al helemaal niet aanzettend tot een positieve ommekeer voor uitgevers. Laten we een aantal verschillende varianten eens op een rij zetten.

Lees meer

Websites kranten steeds vaker achter pay-wall?

Zijn het incidenten of gaan uitgevers structureel hun on-line lezers laten betalen voor content? Dat is nog niet te zeggen maar deze week meldden zowel Wegener (Mecom) als The New York Times klaar te zijn om hun content achter een pay-wall beschikbaar te maken.

Lees meer

Wegener gokt op groei De Pers, Telegraaf levert fors in

Na het verdwijnen van DAG speelde De Pers in ons land alleen een bescheiden rolletje in de Randstad. Het krantje viel in de praktijk nog nauwelijks op tussen Spits en Metro. Uitgever Wegener gooit het roer en en verhoogt de oplage naar 250.000 exemplaren en wordt daarmee weer een (beperkt) landelijke krant.

Lees meer